tisdag 11 november 2008

En kommunist är en kommunist.

Nyligen sa väljarna i Kalifornien nej till att homosexuella skulle få gifta sig, något som jag beklagade. Men skall man se det positivt så var ändå marginalen ganska liten, så nästa gång skulle det kunna bli ja. I Massachusetts har man fortfarande kvar denna rätt, så helt nattsvart är det inte i USA. Även i vårt land är saker på gång. För mig är det självklart att homosexuella skall ha samma rättigheter som andra, och de som vill gifta sig i kyrkan skall självklart få det.

Men en sak kan jag inte förstå; Vem skulle vilja bli vigd av en präst som inte anser att homosexuella bör få gifta sig? Nog måste det väl ändå vara rätt trist att prästen som viger en inte tycker att man borde vigas? Men det tycker uppenbarligen inte Lars Ohly. På klassiskt kommunistmanér, som visar att han trots att han inte längre vill kännas vid denna benämning inte avlägsnat sig så långt från den, kräver han att präster skall tvingas att viga homosexuella. För närvarande anser han visserligen att straffet för den som vägrar skall bli att man blir fråntagen vigselrätten, men snart blir det väl omskolningsläger i Norrbotten, om nu kamrat Ohly skulle få makten.

Om jag raljerar? Ja, i viss mån. Jag tror kanske inte att det är aktuellt med sådana läger, men respekten för oliktänkande har aldrig varit stor hos kamraterna i Ohlys parti. Det skulle inte förvåna mig om man, efter det maktövertagande som Gud hjälpe oss ifrån, skulle kräva att lärare som inte presenterar den rätta synen på samhället skulle fråntas sina tjänster. Låt oss därför hoppas att Mona Sahlin fortsätter att samarbeta med miljöpartiet och ser till att hålla Ohlys kamrater borta från allt vad regeringsmakt heter!



1 kommentar:

Anonym sa...

Att tvinga en präst att viga homosexuella är väll inget värre än att tvinga lärare att lära ut evolutionsteorin?

Parallellen mellan Ohly och Gulag har jag svårt att ta seriöst.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...