tisdag 17 februari 2009

I turkiska höglandet finns det inga problem!

En gång om året, i alla fall i år och i fjol, är magistern till ögonen begravd i ansökningshandlingar för att försöka lura av EU högar av tusenlappar till ett litet skolprojekt. Det handlar om EU:s Comeniusprojekt där skolor kan få en hel del pengar för att skapa partnerskap i Europa. Alltså har jag samlat ihop ett gäng tanter och tjejer från åtta länder som sällat sig till min lilla skara. Förra året nekades vi pengar, men nu har vi lagt ner hela våra själar.

Själv håller jag på att bli vansinnig på kuppen, inte minst över en superambitiös rumänska som vet allting bättre än alla andra, ett otroligt användarovänligt webbformulär med en massa inbyggda buggar. Så jag tröstar mig med en whisky (Caol Ila) och lite god musik. I morgon skall blanketten vara färdigifylld och sedan väntar vi på kosingen som skall föra oss ut i världsdelens alla hörn (plus den anatoliska högplatån (där det enligt den turkiska lärarinnans beskrivning inte finns några som helst problem eftersom alla turkar är så vänliga (detta förväntas jag skriva i blanketthelvetet) ) så jag ser givetvis speciellt fram emot att besöka detta paradis på jorden). Och jag orkar inte ens titta efter om jag fick alla parenteser rätt i den förra något komplicerade meningen.

Bland den musik jag njuter av finns den utsökta franska gruppen Mickey 3d vars video till låten Matador är rätt kul att titta på.



3 kommentarer:

Superkex sa...

Ack ja, EU och deras jämrans blanketter. Men det kan vara mödan värt för att få komma ut lite i världen och se sig omkring.

Du såg väl till att få med någon skola i Pärnu också? ;-)

magister nyman sa...

Pärnu, det estniska sommarparadiset (om det inte regnar två veckor i sträck, vilket vi varit med om) vore givetvis ett trevligt ställe att ha med. Men nu har jag redan åtta andra damer från åtta andra länder och det räcker för att bli gråhårig.

Superkex sa...

Absolut. Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket. :D

Säger bara en veckas ösregn på en bondgård utanför Pärnu. Det är illa.

Tre veckor med nytt värmerekord i maj var bättre. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...