måndag 25 maj 2009

Kryssa Fredrik Malm! Och försvara yttrandefriheten!

Nu är det dags att rösta i Europaparlamentsvalet. Att det blir Folkpartiet som skall få min röst är helt klart (även om jag faktiskt röstade på moderaterna förra gången. Saken var nämligen den att jag egentligen tänkte rösta på Folkpartiet, men såg den sedermera till Fi! övergångna Maria Carlshamre som hon hette då, i en t-shirt med texten Ja till kärleken, nej till porren eller någon liknande bisarr text. Bestämde mig då för att välja ett annat parti. Och snart var Carlshamre i Schymans knä!)

Vem skall då få min röst? Jo, valet är ganska lätt. Jag tycker att Fredrik Malm, namn nummer fyra på fp-listan är det bästa valet. En framåt ung man med ett stort internationellt engagemang. Så var han till exempel den enda borgerliga svenska riksdagsman som röstade för att fördöma turkarnas folkmord på armenierna. Han är också engagerad för oppositionen på Kuba och i Iran, för det israeliska folket och för assyrierna.

Han har en intressant blogg som jag följer och som finns med i min blogglista här på bloggen. Där kan man till exempel läsa om hur en valarbetare på det torgmöte som Fredrik just lämnat blev misshandlad av vänsterslödder. Det tvivelaktiga Nätverket mot rasism förklarar lamt att man inte står bakom angreppet, men det är svårt att tolka deras lama pressmeddelande som ett klart avståndstagande.

Tvyärr är det alltför ofta som vänsterdemonstrationer, till exempel mot Israel övergår i våld och skadegörelse. Och det är alltför få inom vänstern som säger ifrån. Ofta får man höra undanflykter om att nazister också använder våld, men alla som verkligen försvarar demokratin tar självklart avstånd från våld från båda sidor!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...