måndag 5 oktober 2009

Magistern utsläppt i verkligheten!


Har Magister Nyman kastat in handduken? Den frågan ställer sig måhända en och annan slöläsare runt om i vår avlånga värld. Så är dock inte fallet. Inte heller har magistern drabbats av skrivkramp, dyslexi eller svininfluensa. Däremot har omställningen från den bekväma lärarlyftstillvaron då muslimkramarkursen som skulle motsvara halvtidsstudier knappast ens kom i närheten av arbetsbördan för en halvtids lärartjänst, till en tillvaro med små halvvilda sexor (för första gången i mitt lärarliv har jag fått sådana små krabater att försöka tämja (vilket i och för sig är rätt kul och stimulerande, och jag inbillar mig att jag genom att ha fyra år på mig att få ordning på dem, bör kunna uppnå ett hyfsat slutresultat i nian)) medfört att de timmar som bloggandet fick ta i anspråk inte riktigt går att hitta.

Dessutom har jag haft nöjet att komma igång och arbeta med ett Comeniusprojekt, dvs det skolprogram som EU har hand om och som syftar till att skolor i olika länder skall samarbeta. Efter timtals kämpande med byråkratin har vi så lyckats mjölka ur den ett antal tusenlappar (och då talar jag riktiga tusenlappar, inga löjliga svennekronor!) som vi nu försöker sätta sprätt på. Så besökte jag och en kollega nyligen en spansk skola, och träffade där kolleger från sex olika länder. Det är en fortbildning som slår det mesta, och som känns som ett riktigt rejält lärarlyft! Dock blev Paellan på bilden ingen hit hos de turkiska kollegorna då de fruktade allehanda otillåtna ingredienser. Själv ansåg jag den dock vara minst lika god som vår skolmat.

Så ge inte upp, utan fortsätt att uppsöka denna blogg. Kanske är sexorna snart så tama att jag hinner ägna mig åt att berätta mer om Spanien, eller kanske Österrike som jag besökte i augusti. I väntan på detta så vill jag gärna bjuda på lite spansk musik. Här är Rosana, artisten som kämpar tappert, men som aldrig lyckats uppnå samma höga nivå som på debutalbumet Lunas Rotas från 1996. Här låten Si tu no estas aqui:



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...